NH1816
En nettside som oppfyller dagens moderne forventninger
NH1816 Verzekeringen, et nederlandsk forsikringsselskap, bruker DynamicWeb Commerce Suite.
I nesten 200 år har NH1816 forsikret nederlendernes hjem og ildsted. NH1816 har i mange år vært Nederlands beste skadeforsikringsselskap.
De er spesialister på privat skadeforsikring. Hos NH1816 kan du forsikre verdifulle eiendeler som hus, bil, innbo, sykkel, campingvogn, båt eller motorsykkel.
The challenge
En brukerorientert tilnærming med DynamicWeb
Målet med det nye nettstedet var å bringe forbrukere og rådgivere nærmere hverandre. DynamicWeb Commerce Suite gir NH1816 en unik mulighet til å styrke sin tilstedeværelse på nettet og forbedre brukeropplevelsen ved å optimalisere funksjonaliteten på nettstedet. Målet er å løfte NH1816s digitale evner og sikre en mer sømløs interaksjon med publikum.
En viktig del av optimaliseringsprosessen var å forbedre brukergrensesnittet for å gjøre det mer intuitivt og brukervennlig. Nettstedet måtte være visuelt tiltalende og ha et navigasjonsvennlig oppsett, slik at de besøkende enkelt kunne få tilgang til informasjon og navigere gjennom de ulike delene av nettstedet.
NH1816 ønsker en moderne plattform, med noen krav:
- En kompakt og oversiktlig plattform som oppfyller dagens krav.
- En modernisering av de eksisterende funksjonene.
- En optimalisering basert på statens krav til tilgjengelighet.
- En brukervennlig filterfunksjon for å søke etter rådgivere.
- En side per rådgiver med mer informasjon om den enkelte rådgiver.
- Mulighet for rådgivere å registrere seg som Nh1816-rådgiver.
The solution
En fleksibel og innovativ nettbasert plattform
NH1816 er engasjert, personlig og digital. NH1816 er fleksibelt og innovativt og kan raskt tilpasse seg skiftende omstendigheter og etterspørsel. For å sikre at forsikringsselskapets online-plattform samsvarer med selskapets egenskaper.
For eksempel er det nå mulig å enkelt søke etter en konsulent på nettstedet basert på hvor du befinner deg. I tillegg finnes all informasjon om forlengelse og forlengelseshistorikk.
Nettstedet er også optimalisert i henhold til myndighetenes krav til tilgjengelighet. Det betyr at alle sidene er enkle å lese og se for alle målgrupper i Nederland. Dette inkluderer derfor også personer med en eller flere funksjonsnedsettelser, for eksempel nedsatt syn eller lese- og skriveferdigheter.
The result
Sette rådgivere i sentrum av den digitale opplevelsen
Nettsiden har fått et friskt utseende og oppfyller dagens moderne krav.
Gjennom dette nettstedet er rådgiveren enda mer i sentrum, noe som passer godt inn i strategien til NH1816. Forbrukerne kan søke etter rådgivere i sin egen region ved å skrive inn adressen sin.
Et Google Maps-kart viser NH1816-formidlerne i nærheten av den oppgitte adressen. Forbrukeren kan også klikke på en rådgiver og få ytterligere informasjon om vedkommende.
Rådgivere kan bruke den nye nettsiden til å få innsikt i NH1816s tilbud og registrere seg som NH1816-rådgiver. I tillegg har hver rådgiver sin egen personlige profilside, slik at de kan komme enda raskere i kontakt med forbrukerne.